יום חמישי, 17 במרץ 2011

אירופה בסגנון ים תיכוני

שילוב בין דייר ואדריכל בלגיים ובין מראה מרהיב של הים התיכון הוליד עיצוב המושפע משתי תרבויות

מאת: גילי אריאל
צילום: אלעד שריג
אדריכל: ז'אן-קלוד בק, שטח: 190 מ"ר

דירה של שלושה מפלסים במתחם סי אנד סאן עברה שיפוץ יסודי והותאמה לצרכיו האישיים של הדייר, שהביא איתו מבלגיה שמץ מהאווירה האירופאית. המיזוג התאפשר בקלות כי גם האדריכל ז'אן קלוד חי את הסגנון האירופאי, ויישומו בשילוב עם אלמנטים מודרניים מתבצע על ידו בטבעיות רבה.

עיצוב בקווים מודרניים - עם חומרים עכשוויים כמו בטון מוחלק, תקרה מונמכת, ארון מטבח סגור צבוע לבן בוהק, כיור ומשטח נירוסטה - מקדם את פני הנכנסים לדירה. הדירה מאגדת אלמנטים אירופאים המרככים ומחממים את האווירה.


הדירה נועדה לאדם אחד, המרבה לארח את ילדיו הבוגרים ואורחים נוספים. במקרים רבים האירוח, כנהוג באירופה, מתבטא בארוחות סביב שולחן האוכל

הגורם הדומיננטי ביותר, שסביבו תוכנן כל עיצוב הבית, הוא הים הנשקף ממרבית החדרים, במיוחד מהסלון ומחדר השינה המרכזי.

בסלון, ההתייחסות לים באה לידי ביטוי בהעמדת הרהיטים בקו אלכסוני המאפשר לדייר ליהנות ממראות הים גם כשהוא יושב בפינת העבודה שמוקמה בגב הספה. מאחורי הספה ספרייה גדולה הצבועה בחלקה הפנימי בשחור, אלמנט שחוזר על עצמו גם בארונות הבגדים בקומה העליונה.


הדירה נועדה לאדם אחד, המרבה לארח את ילדיו הבוגרים ואורחים נוספים. במקרים רבים האירוח, כנהוג באירופה, מתבטא בארוחות סביב שולחן האוכל. יחידת הכיור והמשטח שליד השולחן הועברו למקום שבו היה בעבר המחסן, ושאר המטבח הוסתר מאחורי דלתות לבנות ומבהיקות. כשהדלתות סגורות יש הרגשה שנמצאים בחדר אוכל ולא במטבח.

חדר השינה המרכזי פונה כולו לים, שממראהו אפשר ליהנות גם כשנמצאים בחדר האמבטיה בירכתי החדר

ממדי השולחן, הגדול יחסית למספר האנשים בבית, אפשר לאדריכל להנמיך את התקרה מעליו כדי למקם את מערכת המיזוג המשרתת את כל הבית. להדגשה נוספת של חדר האוכל מסגר האדריכל את אזור השולחן ברצפת פרקט מפירוקים. באזור האירוח נמצא הסלון, שדרכו עוברים לחצר מוארכת הנמשכת עד חוף הים. שלושה פריטי ריהוט - ארון לסלון, שולחן סלוני ושולחן צד - שהדייר התעקש להביא איתו מבלגיה, הכתיבו לאדריכל את סגנון הריהוט, שאת רובו השלים אצל אריק בן שמחון.

אלמנט בולט מאוד בקומת הקרקע, שנמשך לקומה העליונה, הוא המעקה, שהוצמד למדרגות הבנויות המחופות בבטון. פרופיל המדרגות עוצב בקו עולה ובתוכו תאורת לדים. דרך זכוכית ללא מסגרת שמחוזקת למסילת הנירוסטה אפשר לראות את הקיר הצבוע בסטוקו.

בקומה העליונה שולט הקו המודרני. לפי בקשת הדייר, רוב הקירות כוסו בארונות עם שפע מקומות אחסון. בארונות, שתוכננו על ידי האדריכל, הידיות משולבות במרכז הדלת, ומקנות מראה סימטרי ומדויק.

חדר השינה המרכזי פונה כולו לים, שממראהו אפשר ליהנות גם כשנמצאים בחדר האמבטיה בירכתי החדר.

בחדר השינה המיועד לאורחים הכיורים נמצאים בגב המיטה, ואילו השירותים והמקלחת חבויים בדלתות שלצד המיטה, המכוסות במראה מעושנת ומתפרשות על פני כל הקיר.

בקומת המרתף נמצאים חדר ההקרנה וחדר המגורים של סוכנת הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה