יום שלישי, 22 במרץ 2011

צילום אדריכלות ועיצוב פנים (מתוך מגזין בניין ודיור)

מראה מעל השוק

 

 

מבנה המיועד לשימור בשוק הפשפשים של יפו הפך לבית מזמין שבו שולטת הרמוניה על אף עירוב הסגנונות - החופש לעצב מתחיל כאן
מאת: ניר חנינה
צילום: אלעד שריג
אדריכלות פנים: עופרה מיכלס ועידוא כספי, שטח הדירה: 60 מ"ר חלל קטן


מעל קומת חנויות בלב שוק הפשפשים ביפו הפך לדירת שני חדרים המיועדת לזוג. הדירה היא אחת משורה של דירות גג הפונות לרחוב הראשי. תוכנית ברורה שהותאמה לרצון הדיירים הולידה עיצוב מרשים עם נגיעות חמות האופייניות לאזור שבו נמצאת הדירה, סגנונות אשר נדמה שכמעט אי אפשר לגרום להם להשתלב, ובכן ...כמעט.

                            צילום אלעד שריג
החלל המרכזי בדירה, המשלב בין הסלון, פינת העבודה והמטבח, מעוצב בקו נקי המחולק בצורה פונקציונלית בין כל מרכיביו. המוטיב המאפיין את הדירה הוא חלוקת החללים שמתכתבת עם אדריכלות המבנה. קורות העץ הגלויות של גג הרעפים המשופע, המשוחות בגוון לבן, מעטרות את חלל המבנה ויוצרות מסגרת תוחמת הנותנת לכל חלל את האפשרות הטבעית לתפוס את מקומו באופן שימושי. במטבח הקומפקטי, שכאמור חולק את מקומו עם הסלון, כלולים כל הפונקציות לנוחיות המשתמש, המוצרים והאביזרים השונים, חלקם גלויים וחלקם מוסתרים.

הצבעוניות ההרמונית פזורה בחלל המבנה כמו משיכות מכחול של צייר אשר דאג לחבר את הנגיעות הקטנות ליצירה אחת שלמה



"בגלל המחסור בשטח, וכדי להטמיע אותו בחלל הציבורי, נבחר מקרר אינטגרלי הנראה כחלק מארונות המטבח, העשויים בגימור אלון טבעי", אומר האדריכל עידוא כספי. "הבחירה בפרטי נגרות ובשילוב חומר גמר של פורניר אלון בגוון טבעי נועדה לטשטש את הבדלי השימוש וליצור תחושה אחידה". ואכן, הצבעוניות ההרמונית פזורה בחלל המבנה כמו משיכות מכחול של צייר אשר דאג לחבר את הנגיעות הקטנות ליצירה אחת שלמה. ספות הישיבה המפנקות מפרידות בין חלל המטבח לחלל האירוח. מסך הפלזמה מוקם ברוב הדר בין קירות נישה מחופים בלבני פירוק, ומתחתיו ניצב מזנון נמוך בגוון אלון טבעי, המתכתב עם דלתות המטבח שממול. לצד המזנון מכתבה בסגנון קולוניאלי עתיק, נקודת צבע שיוצרת עניין ושוברת בצבעוניותה הכהה את המראה המונוכרומטי השולט בחלל הציבורי.


                                       צילום אלעד שריג
המעבר אל החלל הפרטי נוצל לארון שהותאם לגוונים של דלתות המטבח והמזנון. חדר שינה מזמין ומפנק מזכיר חדר בעליית גג של מלון אירופאי עתיק ומכובד, ותקרת העץ המשופעת משלימה את האווירה החמה והנינוחה שמשדר הבית כולו, וחדר השינה במיוחד. השילוב המעניין שבחר המעצב לעשות בין נתונים אדריכליים לסטיילינג מוקפד הולידו וילון קפלים בעל כותרת נסתרת בסינר גבס. מגוף הבד יוצאות שתי נורות קריאה עמומות המפיצות אור חמים על הבד ויוצרות מראה עשיר. חדר הרחצה הצמוד, אשר משרת את בני הזוג, משלב גם הוא סגנונות ייחודיים אשר דרים בכפיפה אחת בפרשנותו של המעצב. קיר החדר מחופה אבני פסיפס זהוב, אשר משתלבות היטב בחלל המקלחון. כיור מלבני ולבן נח על מדף זכוכית בחיבור נסתר, ומעליו מעטרת את הקיר מראה עשירה בגוון חום ברונזה, המזכירה את סגנון תקופת הבארוק.

חדר השינה מזמין ומפנק ומזכיר חדר בעליית גג של מלון אירופאי עתיק ומכובד


החלק שמחבר את כל חלקי הבית ועונה לרצון הדיירים הוא מרפסת הדירה, שהותאמה להווי חייהם. "מרפסת הדירה מהווה חלק עיקרי בהתייחסות שלנו לאופי הלקוחות, אשר הדגישו בפנינו את אהבתם לאירוח", אומר כספי. המרפסת המחופה דק מעניקה תחושה של חופש אינסופי. מהמרפסת בעלת המראה הטוסקני, הממוקמת בלב יפו, אפשר לראות את סמטאות שוק הפשפשים, שבהן נסוכה תכלת של שמים וים. אופייה המיוחד של הסביבה, בשילוב פינות ישיבה פזורות, נותן את התחושה הנעימה של חופש שאותה ביקשו לעצמם הדיירים. בזכות השילוב ופשטות החומר המקום נטמע בסביבה האורבנית המקיפה אותו. נדמה שהחופש העירוני מתחיל היכן שהבית פוגש את כחול השמים ואת רוח המקום. בדירה הזאת, באמצעות עיצוב מוקפד וייחודי, החופש רק מתחיל.
כל הזכויות שמורות לחברת בי.וי.די עיצוב נדל"ן בע"מ ו/או למגזין בניין ודיור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה